Succes året der gik
2007

Egentlig startede det hele med at jeg (Lars) kom ind i DASU Rallyudvalg i 2005, hvor man jo bestemmer over stort og småt for hele rallysporten. Da jeg ikke havde kørt ret meget andet end lidt manøvreprøver og specialprøver i midten af 80’erne og siddet ved siden af som 2. kører i en Escort i 90’erne, spurgte jeg Marianne om ikke vi skulle få en fælles hobby! Hun sprang frisk til, så jeg kunne blive klogere på sporten indefra.
En Peugeot 309 GTI 16v gruppe N blev købt ind til sæsonen 2006. Den havde godt nok stået i en lade i 5 år, stadig med mudder og reklamer fra det sidste DM den havde kørt. Det viste sig dog, at den var ganske solid og frisk. Desværre tabte den kampen mod et træ, som forkører-bil i et DM rally i slutningen 2006. Det var dyre erfaringer for os! Heldigvis fandt nogle rallykolleger en næsten tilsvarende model i en anden lade, og de gode stumper blev flyttet over fra den ødelagte bil i løbet af vinteren.
Målet for os i 2007 var at køre alle DASU JFM og Speednord afdelinger i klubrally og dermed også KOM klubmesterskab. Desuden blev der investeret i den fulde sikkerhedspakke med ildslukningsanlæg og komplet beklædning, for der skulle også køres DASU regionalt rally mesterskab. Da der også var et par sprint, der talte med til KOM rally mesterskab måtte de også med på kalenderen, så der i alt var 21 løb i 2007.
Formålet var at gennemføre hver gang – for der var ikke råd til uheld med det program. Og det primære formål var jo også at opnå erfaring og have det sjovt. De mange løb var en del af samarbejdsaftalen med den fælles arbejdsgiver Flyvevåbnet, der skulle have maksimal eksponering i så mange egne og byer som muligt.
Teamet blev så døbt om til Det Flyvende Rallyteam. Sæsonen startede ud med en banal punktering på prøve 2 i klubrally i Randers, som resulterede i at vi måtte udgå, fordi reservehjulet ikke passede til bilen! Efter denne dumme fejl gik det meget bedre og alle resterende 20 løb i kalenderen blev gennemført, og det har givet os 10 sæt pokaler og 4 sæt medaljer.

Resultater 2007 

Rally:
Guldmedaljer  i DASU mesterskab i regionalt rally
Guldmedaljer i KOM klubmesterskab i rally

Klubrally:   
Guldmedaljer i Speednord mesterskab i klubrally 
Guldmedaljer i Speednord holdmesterskab i klubrally
Guldmedaljer  i DASU Jyskfynsk holdmesterskab i klubrally 
Bronzemedaljer i DASU Jyskfynsk mesterskab i klubrally
Sølvmedaljer i KOM klubmesterskab i klubrally 

At det er gået så godt, er vi noget overraskede over, og selvom man godt kan sige, at mesterskabet i regionalt rally er kommet i hus på en noget tynd baggrund med næsten ingen konkurrenter, er det alligevel her vi har haft de største og bedste oplevelser. Med rimelige tider og gode placeringer generelt i løbene, er vi alligevel stolte af det.
Derfor lyder der en kæmpe stor tak til de sponsorer, der har gjort det muligt for os at opleve en flyvende sæson:

Flyvevåbnet
Gamborgbyg A/S, v. Per Gamborg
Skelhøje Auto, v. Jesper Hansen
Tonny’s Auto, v. Tonny Jensen, Karup
Hotel Karup Å
Danrec, Karup
Plus+ butikken i Karup
Dan-Glas
Stickers.dk
Tphotography
Ugeavisen Karup
 
Også servicefolkene Tonny Jensen og Anders Hoffmann, fotograf Tom Philbert, familien og mange venner skal have tak for støtten til teamet i årets løb.
Desuden skal der siges tak til de mange fotografer, der beriger hjemmesiden med deres flotte billeder af det lavtflyvende team.
Endelig en stor tak til klubber, løbsledere, officials og sidst, men ikke mindst, gode konkurrenter, der alle har givet teamet mulighed for store oplevelser i 2007.
Nu går vi ligesom mange andre teams og spekulerer på, hvad vi skal i 2008, men mon ikke vi fortsætter hvor vi slap?


3. november sluttede sæsonen med et rigtigt rally. Det foregik i Bramming, og blev kørt i halen på et stort DM-rally, hvor vi i det "lille" rally, kørte de sidste seks hastighedsprøver, heraf de fire i mørke. Lørdag morgen kørte vi til Bramming for at få rallybilen gennem teknisk kontrol kl. 0800. Derefter var der licenskontrol og mens det "store" rally så småt begav sig ud på de første otte hastighedsprøver, stillede vi teltet op og drog så ud på note-kørslen. De udleverede noter passede os fint, så det var ret nemt at gennemkøre de seks prøver, selvom Lars døjede med trætheds-hovedpine. De to prøver der skulle køres i mørke to gange fik vi kørt to gange efter frokost og var tilbage ved 14 tiden. Så der var god tid til at hygge med de andre på servicepladsen inden vi skulle starte kl. 16.
Endelig kom vi afsted og lettere nervøse kastede vi os ud i hastighedsprøverne, med det klare formål at komme helskindet i mål, og det gik da også fint på første prøve. Her måtte vi sætte farten ned for en Volvo der lå oppe i nogle træer, eller også var det en skrænt, og folk vinkede at vi skulle passe på!
Så det gjorde vi! Marianne's noter passede fint hele vejen, så vi var godt igang, dog uden presse. Men på industriprøven fik den alt den kunne trække, og det gav den 2. hurtigste tid. Så skulle vi til service-pause i 20 minutter og da vi ikke havde nogen servicefolk med, måtte jeg selv montere fjernlygterne, men det gik da fint alligevel. Ellers pillede vi ikke ved noget, for det har vi ikke forstand på!
Så startede vi ud på rallyets mørke del, og det synes vi er rigtigt spændende og sjovt. Der er noget helt specielt ved at tænde de store lygter og se vejen ligge badet i lys, mens alt andet er begsort! De første sving fik os helt op på dupperne, for med kolde dæk skulle vi holde fuld gas på op igennem alle gearene i en stibe hurtige venstresving, og vi var hurtigt oppe over 160km/t.
Vi havde fået at vide at en chikane var blevet flyttet inde på prøven, og var ret spændte på hvor det var, for instruktionen forstod vi ikke. Men heldigvis stod den fint. Vi kom i mål, og humøret var højt, for det er vildt "sjovt" at køre i mørke.

På den næste prøve skulle Mariannes Noter stå deres prøve, for det første stræk var en lang række "2" og "3" sving, og hun fik det fint til at passe, dog skulle jeg lige stoppe hende en enkelt gang, hvor hun var foran i bare ophidselse! "2" sving er vinkelsving og "3" er lidt mindre skarpe sving, men i mørke er de svære at overskue, da lygterne jo peger lige fremad! Og på vej ud af et blød "3" sving, med 100m til en Venstre5 gav jeg naturligvis fuld gas, men pludselig begyndte bilen at hoppe fra side til side, og jeg kæmpede for at holde den på vejen, ved at dosere gassen og styre kontra, og vi anede ikke hvorfor den opførte sig sådan og Marianne mistede helt mælet, men heldigvis var der 400m til næste note, så vi fik gang i systemet igen. Ved anden gennemkørsel fandt vi ud af at det var en skjult mudderstribe i vejkanten, der bare så våd ud!
Ved næste service pause fandt vi ud af at vi var placeret som nr. 5 af de 12 hold, og det var jo fint, så det besluttede vi at forsøge at holde fast i ved næste gennemkørsel.
Det gik så fint at vi til vores overraskelse på målrampen fik annonceret at vi var endt på den samlede 3. plads!
Så der var pokaler for klassesejr og medaljer og blomster for mesterskabet med hjem efter en fantastisk oplevelse! Det var en lang dag, faktisk fra 0545 til 0100 og med 5-6 timers forberedelse om fredagen og 5-6 timers oprydning og rengøring er det utroligt at de 30min., vi kører egentligt rally er det hele værd - men DET ER DET
Sæsonen er slut og nu spekulerer vi på om vi skal sælge bilen og finde en ny og mere moderne, eller istandsætte den gamle og trofaste. Det er en fantastisk bil, den har ikke engang sprunget så meget som en pære, og har fået os i mål i de 20 løb vi har kørt i år (bortset fra dengang JEG havde taget et ubrugeligt reservehjul med!), og endda med 10 sæt pokaler og 4 sæt medaljer som belønning, - se under resultater 2007.

Fredag aften d. 26. oktober under "Biler for Alle" i Herning fik vi hevet klubmesterskabet i rally i land, og det foregik i mørke! Vi synes det er sjovt at køre i mørke, det giver en helt speciel stemning. Løbet foregik på Herning-hallernes dyrskueplads og bestod af en masse 90-graders sving og så et par skæve sving ind over nogle græsarealer, der var ret "spændende" at passere, for de var glatte som sæbe. Jeg fik trænet en del gearskift og nedbremsninger, noget jeg sikkert får god brug for under DM rallyet næste weekend. Vi kørte os op til en samlet placering som nr. 30 af de ca. 65 biler, og vi vandt en lodtræknings-check til køb af rallydæk, så det var helt fint! Vi sikrede os samtidig klubmesterskabet i rally, som det ses nedenfor, og det var det vigtigste  - Så er der guld igen!
Lørdag stod vi op efter 4 timers søvn og kørte til Ringkøbing for at se om vi kunne mase os op på en podieplads i den landsdækkende klubrally finale! Men lad det være sagt med det samme, vi blev sidst! På første prøve ville jeg absolut den forkerte vej rundt om en kegle og inden vi fik det rettet det havde vi kørt den maksimale tid. Det gik galt igen på prøve 4, denne gang var det Marianne der ville have mig på gale veje, og da vi også overså en indkørsel og måtte bakke på prøve 5, var alt håb ude. Sjovt nok gik det fint resten af dagen! Løbet var virkelig godt og flot arrangeret, så det var trods alt en god dag, selvom en 6. plads ikke er noget at prale af! Og til præmiefesten fik vi 20 liter sprinkervædske i trøstepræmie.
Nu er der ikke rigtigt flere mesterskaber at køre om i år, men vi skal til Bramminge på lørdag og køre regional rally sammen med DM-finalen, og vi ved på forhånd at der venter præmier, pokaler og præmiecheck ved mål, for vi har allerede vundet vores klasse i den turnering. Så vi glæder os til at køre rigtigt rally ude på landevejene med rigtige noter under "afslappede" forhold  - så kan jeg give gas uden at risikere at miste placeringer.

Hurra – så lykkedes det, sidste år blev vi nr. 5 i det jyskfynske mesterskab i klubrally, men søndag d. 14. oktober erobrede vi 3. pladsen og dermed DASU bronzemedaljer. Mesterskabet gennemføres over 8 afdelinger og startede i april i Randers, hvor vi udgik!! Siden er det gået bedre
Vi blev lidt til vores overraskelse nr. 3 i klassen i dag i Billund, så der var endda pokaler oveni for selve løbet. At det var en overraskelse skyldtes at alle de skrappe Opel rallybiler stillede op i dag, så vi ville have været tilfredse med en 5. plads, bare vi kunne holde BMW'en i kort snor i den samlede mesterskabsstilling.
Men ved pausen lå vi som nr. 3, kun med 2 sekunders forspring til nr. 4. Så igen skulle der køres meget koncentreret og det lykkedes, for ved mål var forspringet øget med 10-15 sekunder. Herligt!
Resultatet betød også at vi rykkede op på 2. pladsen i klubmesterskabet, og får flere flotte pokaler til klubfesten!
Mere om dette senere og masser af billeder fra Tom.  

I dag d. 6. oktober kørte vi finalen i SpeedNord, som var "Smederally" i Kjellerup og Omegns Motorklub (KOM). Der skulle kun køres 2x3 tre prøver i Munchs Asfalt ved Kongensbro, men hvilke prøver! Alle var 2.5 km lange - uden kegler og med skiftende asfalt, grus, fugtigt og støvet, alt var med!
Og det startede endda ud med at være tåget helt til middag, så alle 45 deltagere havde nok at slås med.
Jeg har igennem sæsonen lært at noget af det vigtigste er koncentration og flow i kørslen, det hjælper ikke at give fuld gas, hvis det hele ender i skrigende bremser og vilde ratvrid! Så på den første prøve lagde jeg ret forsigtigt ud, og det var vist heldigt, for jeg tror vi skiftede underlag, som ovenfor nævnt, næsten 20 gange på den prøve. Det var uhyggeligt svært at bedømme hvor meget man kunne presse bilen i svingene. Samtidig havde KOM, lavet prøverne så 2.kørerne havde travlt med at finde vej. Men da vi holdt i mål, fik vi at vide at det var 3 sekunder efter dagens foreløbig hurtigste, og på de to næste prøver fortsatte vi med den beherskede, men meget koncentrerede kørsel, og fik begge gange at vide at vi havde 2. hurtigste tid. Fedt!
Det betød at vi ved pausen førte klassen med 11 sekunder til Jørgen Møller. Da vi allerede inden løbet havde vundet turneringen - og troede vi kunne slappe af på dagen, fik piben nu en helt anden lyd. Jeg fik sommerfugle i maven - for nu ville jeg jo gerne vinde klassesejren også. Så på den første prøve, blev der gået til sagen med koncentration og sandelig om ikke vi øgede med yderligere 3 sekunder. Nu gjaldt det om at holde til mål og på de sidste to prøver tabte vi så sammenlagt kun de 3 sekunder igen. Vi vandt altså klassesejren med 11 sekunder!
Så var der igen pokaler og guldmedaljer til Det Flyvende rallyteam!
Vi blev nr. 6 generelt og den første bil på almindelige gadedæk, idet de fem første kører på racingdæk.
Tak til Tom for pressefoto!
Næste søndag d. 14. oktober er der finale i den Jysk-fynske DASU mesterskabsturnering og det er i Billund, hvor vi skal forsvare en Bronzemedalje-plads, så der skal køres koncentreret igen og krydses fingre!

Lørdag aften kørte vi 5. afd. af Speednord turneringen i Ikast, og det blev spændende, da vi gennemførte det meste af løbet i mørke!
Vi sikrede os mesterskabet i Turneringen med en 2. plads i klassen, men også som den første deltager i Speednord-turneringen.
Så det var endnu en guldmedalje, som vi får udleveret til finaleløbet d. 6. oktober i KOM's Smederally ved Kongensbro.

Søndag d. 1. september skete det! - vi vandt DASU mesterskabet i rally 2007, klasse 6. Vi så hen til dagen med spænding, for som mottoet antyder, skal man jo i mål før man kan vinde. Marianne gør meget for at dæmpe mig, og det er nok det der gør at vi ikke kører galt alt for tit, for jeg synes jeg kører for langsomt.
I Randers havde de fundet nogle gode prøver der var flow i, og vi var ofte oppe over 150km/t, og så er en Venstre4 jo ret spændende! Det tog et par prøver før vi fandt rytmen, og tilliden kom i top. I anden gennemkørsel skar vi 3-6 sekunder af tiderne, og ved pausen var vi 7 sekunder foran konkurrenten i en Ascona.
Nu skulle der køres stærkt på grus, så vores service crew skiftede til grusdæk og vi fik lidt benzin og toppede op med bremsevædske, da lampen havde lyst lidt efter sidste prøve. Den første grusprøve startede godt nok med 1½km asfalt, og jeg skal hilse og sige, at grusdæk er noget underligt noget på asfalt!
Men endnu værre på grus, syntes jeg, de bed slet ikke, og bilen slingrede ned af grusvejen med 140km/t. Det var en lidt rystende oplevelse.
Men i anden gennemkørsel angreb jeg lidt hårdere, - det har jeg hørt er tricket, - og det virkede, i hvertfald i svingene. Men det hjælper ikke ligeud! Det er nok bare noget man skal vænne sig til. Da vi kom til mål havde Tonny og Anders pakket fint sammen, og vi kunne koncentrere os om at vente på resultatet, og spændingen blev ikke mindre da jeg så de store flotte pokaler! Heldigvis havde vi øget forspringet med 6 sekunder, så vi vandt den 3. klassesejr og dermed mesterskabet i rally 2007.
Der var både champagne og blomster, og vi må sige det var en flot afslutning på en god dag i et meget veltilrettelagt rally i Randers.
Og selvom jeg synes jeg bremser for meget, er tiderne ikke pinlige, - det er jo også en utunet standardvogn.
På vejen hjem blev vi stoppet af en motorcykelbetjent, der lige ville sikre sig at vi ikke havde stjålet den militære varevogn, og i den situation er det jo rart at have orden i papirerne, så han ønskede os tillykke og kastede sig ud i jagten på rigtige syndere.

Søndag d. 26. august tog vi den lange tur til østfyn for at køre 6. afdeling i klubrally. Fynboerne havde kun planlagt 4 forskellige prøver, men de var sjove og meget forskellige i karakter. Først en almindelig fabriks/parkeringsplads prøve, med godt flow i, og med grus strøet ud på asfalten her og der. Dernæst en landevejsprøve, der havde et par vendinger på vejene i et industriområde. Så blev vi sendt til Odense ad motorvejen for at køre på en nyanlagt vej i et industrikvarter, inklusiv begge veje rundt i en rundkørsel! Sidste prøve blev kørt i et af Munch's asfalt- og grusværker, hvor der normalt er meget glat. Her lavede vi desværre for første gang en fejlbane! Det gav lige 45 sekunder i straf! I pausen var vi således helt uvant nede på 8 pladsen i klassen, men så skulle der jo gasses efter pausen. Det lykkedes dog kun at hente 7 pladsen, så det blev desværre således at vi nu kun fastholder 3. pladsen i mesterskabet med et forspring på 3 point (der gives op til 20 i et løb). Men et fint løb på Fyn.
Egentlig havde vi ikke tænkt os at deltage i næste afdeling, fordi vi skal på ferie i Alsace, men nu tager jeg Kenneth Svendsen med til klubrally d. 9 i Haderslev, og så napper jeg lige nattoget og er fremme i Colmar inden bussen med rejseselskabet ankommer. Smart ikk? (underligt nok kan man komme til Basel i sovevogn for bare 829,-!) - så håbet om en bronzemedalje lever lidt endnu:-)

Fredag d. 10 august skulle vi deltage i Fåremarked rallysprint. Jeg har ikke kørt løbet siden 1984/-85, så det var med nogen bæven jeg så frem til løbet, hvor de såkaldte "Hoffmanns-klodser" har taget livet af mange rallybiler! Men jeg skulle jo gerne have point til klubmesterskabet, som vi inden løbet førte med et pænt forspring. Men da der var 13 klubmedlemmer der ville gøre det besværligt for os, og da de fleste sikkert var hurtigere, var taktikken at få bilen hel i mål, at have det sjovt og så se hvad det kunne give.
Vi kom fint igennem alle formaliteterne og fik stillet teamet op sammen med Møller teamet i den hvide Escort. Vi havde god til til at gå banen igennem og snakke med de tilstrømmende tilskuere. Men kort før start åbnede sluserne og alt druknede i regn. Jeg besluttede at sætte regndæk på, selvom jeg aldrig har kørt på dem før, og de er 8-10 år gamle. Selvfølgelig holdt det op med at regne da vi kørte til start! Jeg fandt hurtigt ud af at banen var så fedtet, at det var næsten umuligt at bremse og styre ordentligt og da vi kom om på langsiden ved start, kunne bilen næsten ikke bremse og vi var meget tæt på at støde ind i Hoffmann-klodserne! Jeg måtte  bruge bakgearet, inden vi kunne komme igang igen, og da der kort efter kom en voldsom Kadett op i bakspejlet, gav jeg god plads for overhaling, men han snurrede rundt og vi var ved at flette skærme både på højre og venstre side. Det var nu ret skægt og ufarligt, men da vi kom ned ad langsiden snurrede han rundt igen og holdt med snuden den forkerte vej, efter at have fået bulet bagdelen på en Hoffmann-klods! Men heldigvis blev han holdende, til jeg var forbi, og så kom han ellers på jagt igen. Desværre måtte jeg slippe ham forbi igen kort før mål, men han fik en fejlbane (=maksimal straftid) for at have kørt en omgang for lidt.
I pausen erklærede Marianne at det syntes hun ikke var særligt sjovt:-), og heldigvis havde Lagerbestyrer Jesper fra Karup Møbelfabrik bestilt en tur, så han blev skohornet ned i Mariannes dragt og sæde.
I pausen var Tonny nået frem og så skiftede vi dæk til Intermediate (=fugtig vejr/racing compound) og det var fint, for prøven var tørret godt op og der var fint bid. Nu kunne Kadetten ikke indhente os, og da vi så konkurrenterne ligge i vejsiden med problemer, så det jo ret lyst ud. Det viste sig også at Tonny's lille kamera havde lavet flotte on-board optagelser, som vi senere skal have lagt her på siden.
I sidste heat fik jeg endelig lidt rigtig fart på, kunne kaste den ind i svingene og bremse mere kontant, så tiden blev fin.
Vi blev nr. 42 af de knap 60 startende og fik værdifulde point til klubmesterskabet. Det bedste var at bilen var hel og det sjoveste var at det viste sig at være utroligt hyggeligt at snakke med de mange bekendte, sponsorer og andre publikummer der kom forbi vores lille teamområde med teltet.
Se billederne under "Sidste nye foto".
(Blå fælge på bilen betyder regndæk, og hvide fælge betyder intermediate eller tørvejrsdæk.)

Lørdag d. 4. august tog vi til Nykøbing Mors for at deltage i det jysk-fynske mesterskab i klubrally for hold. Vi glædede os, for vi var med på et stærkt hold og bilen var klar igen efter uheldet på Nysum. I 2006 fik vi sølvmedaljer, så i år skulle de andre klubber have stryg! Vi startede fint ud, jeg var lidt usikker på bilen, men Marianne havde fint styr på prøverne, som var usædvanligt komplicerede, og som jeg sagde: "dem der vinder, er dem, der ikke laver fejlbaner". Men da bilen i de første prøver opførte sig som den plejer, fik vi efterhånden fart på og ved pausen lå vi til vores glæde og overraskelse placeret som nr. 3 ud af 13 i klassen.
Vi havde kørt stabile tider, blot ikke på den lille landevejsprøve, hvor jeg bremsede alt for tidligt før chikanerne, men på grusprøven trak vi fra de fleste i klassen.
Efter pausen skulle der holdes på, for forfølgerne var kun 6 sekunder efter. Desværre gik det ikke helt som det skulle, - hvor man normalt er hurtigere i anden gennemkørsel, vandt vi sammenlagt kun 3 sekunder ind på de første tre prøver, og da forfølgerne havde vundet 9, stod vi lige inden grusprøven og den sidste prøve. Men på grusprøven tog vi 12 sekunder og da vi kun mistede 1 på den sidste prøve, beholdt vi 3. pladsen. Det var næsten for spændende!
Det blev endnu mere spændende da vi kom i mål, for vores klubkammerat Erik Høg havde lavet en fejlbane på den sidste prøve og pludselig troede vi, at vi arvede 2. pladsen. Men han havde kørt så meget fra os totalt, at han bevarede et forspring på 7 sekunder og vi måtte nøjes med 3. pladsen.
Generelt af alle 51 startende biler blev vi nr. 10, og det er vi også ganske tilfredse med.
Til gengæld blev det uhyggeligt spændende i klubmesterskabet, som jo egentlig var det vi kom for at slås om. Der skulle tælles sekunder mellem os fra Kjellerup og holdet fra Ikast for at finde ud af, at vi havde vundet!
Så nu er vi jyskfynske mestre i klubrally for hold.
Vores første guldmedaljer.
At det blev et godt løb for os, skyldes i høj grad at Marianne havde styr på de komplicerede prøver og navigerede mig igennem de mange udfordringer.

Vi havde jo vundet første afdeling, så målet var at gennemføre løbet og vinde igen. Det lyder jo ret nemt, men da det kun var vores 2. løb, sad nerverne udenpå kørerdragterne hele dagen, lige indtil den første prøve var vel overstået. Op til da havde vi været igennem vores første støjmåling, og bilen støjede 98db ved 4500 omdrejninger, og den må støje 100db. Fint. Der skulle også monteres en masse reklamer på bilen og det ordnede Tonny og Anders, mens vi kørte noter i tre timer omkring frokost. De nåede også ud at se DM rallyfeltet med den voldsomme Subaru i spidsen.

Det regnede som bekendt hele dagen og bilen styrede underligt på de snoede, smalle og regnvåde veje på Nordmors og var uregerlig på de to første prøver. Den akvaplanede også alt for meget, så det var ret ubehageligt, grænsende til det skræmmende at accelerere op igennem 5 gear og ramme et spor med vand med 160km/t! Jeg kan ikke bruge mine Michelin regndæk, da jeg skal køre på Yokohama i dette DASU Rally mesterskab. Men i pausen justerede vi sporingen = mindre spidsning og fik en meget roligere bil ud af det, så vi kunne gå mere til stålet i anden gennemkørsel af prøverne. På den sidste prøve overhalede vi en gul Volvo der lå i grøften, men en omgang senere havde den indhentet os igen og ville forbi, men da jeg kunne accelerere hurtigere, måtte den lige vente til vi kom til et snævert stykke, hvor jeg lukkede den forbi.

På målrampen fik vi champagne da vi havde vundet klassen, og nu har vi to 1. pladser i den turnering. Vi blev nr. 7 ud af 14 i mål, så helt tøsedreng var det da ikke. Efter pokaloverrækkelsen pakkede vi sammen og kørte til Hjørring, hvor vi kom i seng 0130 på Hjørring Campingplads.

Søndag d. 17 stod vi op og skiftede til Falken dæk til klubrally, hældte benzin på, fjernede reklamer og startnumre fra rallyet og ryddede op i alt det våde grej i servicevognen. Vi kom lidt for sent til teknisk kontrol, men blev alligevel klar i god tid efter studier af rutebogen og prøveskitserne. Kom for en gangs skyld rigtigt godt i gang på de to første prøver med fine tider og ingen kørerfejl. Men på prøve 4 kunne vi ikke nå at se hvor vi skulle hen bag nogle bygninger og valgte den forkerte vej, der kunne have givet fejlbane, men vi opdagede det – håndbremse og retur – fandt den rigtige vej, det gav lige ca. 15 sekunder ekstra L

Alle prøver af spitzenklasse, flere omkring 3km, og vi var i 4 gear flere gange. Selv dem der var håndbremsevendinger på var der flow i. Alt i alt et kanon løb, værd at køre helt til Hjørring efter. På en på papiret kedelig prøve ved en møbelhandel fløj vi ifølge publikum ½m op i luften og landede sidelæns. Hylemorsomt!

Vi kørte for en gangs skyld lige op med eller fra vores Opel konkurrenter, men desværre kun på for få prøver og kun med 1-2 sekunder ad gangen. Så vi blev slået af tre Opel’er, men fik dermed den forventede 4. plads. Nu ligger vi så på en 3. plads i DASU jyskfynske klubrallymesterskab og da det er det muliges kunst, er vi ret tilfredse med det!

Hold da op, en motorsportsweekend for det lille team i Karup!

 


 
 


 

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

29.12 | 10:09

Det er da godt nok en skam. Måske dukker der pludseligt noget op som gør at I kan gøre come back. Jeg glæder mig til at se jer 'derude' 🏁 Godt Nytår 🎉

...
29.12 | 02:06

I har været SÅ seje!

...
29.12 | 01:39

I har med jeres engagement i sporten været store støtter. Ærgerligt i stopper. Men vi ses helt sikkert.
Mvh Kedde

...
28.12 | 23:40

Øv med øv på. Vi ses der ude

...
Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis
ANNONCE